Don’t believe the headline; spokesperson, not Buck, doing the clarifying

A headline in today’s Denver Post reads, “Buck clarifies comments on global warming ‘hoax.'”

One problem: As you know if you read the article, Buck never clarified his comments on the matter. His campaign spokesman, Owen Loftus, did.

So the headline, most likely written by an editor, didn’t accurately reflect the article, written by a Post reporter.

It’s a significant error to someone like me who likes candidates who talk to reporters themselves. (And I like reporter who insist on this when possible.)

But I might not bother to point the headline out if not for the fact that Buck himself hasn’t been quoted in The Post much lately. Instead, he mostly, relies on his spokespeople. (To be fair, so does Bennet.)

But the headline gives readers the impression Buck is out there fighting for himself with reporters, when, in fact, in this instance–and in by far most cases in Post articles published in October–his spokespeople were the ones to talk to reporters.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.